Rabu, 28 Oktober 2015

OMBAK MEMUJUK PANTAI MENANGIS III

Janji semalam ku tunai hari ini. Mari hayati puisi trilogi (OMBAK MEMUJUK PANTAI MENANGIS) hakikatnya memang kerinduaan pada sang ombak menggunung tinggi jauh merentasi Laut China Selatan tempatnya.

p/s : maaf terlewat post, bukan terlupa tapi terlena.

Ombak Memujuk Pantai Menangis III

‘Rindu Selalu’…
Ungkapan yang ingin aku luahkan pada mu.
Percayalah pada hatiku
Kenapa mempertikaikan perasaanku ini?
Soalan yang ingin aku tanyakan padamu.
Aku tak pasti di mana silapku
Aku tak tahu apa di hatimu
Kau tak pernah memberi keyakinan
Malah kau meragut kepercayaan
Aku tak mengerti mengapa
Aku masih mahu setia padamu
Masih mahu merinduimu
Masih mahu terus menunggu
Menantikan kedatanganmu
Bersama-sama menyaksikan
Menikmati keindahan pagi ini
Sedangkan aku tahu
Kau sekadar datang dan
Kemudian pergi sesuka hatimu
Kerana itu adalah Takdir untukmu
Aku tersenyum….
Aku sudah mula merasai
Kedatanganmu
Desiran bayu yang lembut menyapa
Rasa laut yang mengasyikkan
Bergulung kau datang
Tidak sabar untuk menyatakan
Kau juga rindu padaku
Ombak!
Kau sama sepertiku
Teman setiaku,
Kau mengerti perasaanku
Kemudian kau datang menemuiku
Mencantikkan suasana dengan buih-buihmu
Menghiburkan aku dengan iramamu
Kau sentiasa ada merinduiku
Memberitahuku keinginanmu
Bersama-sama melayari keindahan pagi ini
Menyanyikan aku lagu puisimu
Kerana kau tahu aku sedang menangisi
TAMAN MERDEKA KINI.

Dicatat di : Anjung Selera pada : 22/07/2006 masa : 08.23 Pagi

Terkini :
ada kisah disebalik ombak dan pantai, dan aku rindu suasana pagi itu yang damai, pantai yang sudah tiada tempat terbuka penuh dengan konkrit dan batu bata... jauh bezanya dulu dan kini. Semoga puisi ini mencatat kenangan pantai Tanjung Lipat, Kota Kinabalu Sabah.

Catatan ini dibuat melalui FB Novelis Rini Syanira.

Tiada ulasan: