Ahad, 25 September 2011

Kurang Sihat

Bismillahir Rahmanir Rahim
Assalammualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Selamat Sejahtera;

Hari ini genap 3 minggu saya tidak sihat.  Sejak 11 September yang lalu, saya sering sakit kepala... doktor sahkan 'migrain'.  Masuk minggu ke-2 14 September saya di serang batuk teruk, berkahak dan tekak sakit teramat sangat.  Bila masuk 19 September sekaligus menyerang.. Saya demam panas, badan menggigil ditambah dengan kepala sakit pusing muntah, berkahak, selesema, batuk, dada sakit.  Inilah pertama kali saya sakit teruk.  19-23 September saya perlu outstation terpaksa dibatalkan ekoran masalah kesihatan yang meruncing.  Saya di tahan di hospital likas, di masukkan air, diinjik, di ambil darah untuk sampel.  Disyaki ada penyakit berjangkit akhirnya disahkan saya hanyalah demam dan batuk biasa atau URTI.

Akhirnya genap 3 minggu, badan masih lemah, kepala masih bingung, on-off on-off rasa badan ni tetiba jer nak tumbang, bukan pengsan tapi gelap pemandangan dan rasa hanyut.   Semua kerja terbengkalai.  Nak reedit mss ke-3 ada rasa dan idea tetapi kekuatan diri tidak membantu, kepeningan menguasai.  

Dikesempatan yang sudah menunjukkan rasa sedikit bersemangat saya online hari ini.  Kepala dalam keadaan berat dapat jenguk-jenguk blog rakan penulis seperti Hani Fazuha, Rania Firdaus, Damya-hanna.  dan lain-lain lagi.  

Doakan saya cepat sembuh.


Tiada ulasan: